Lista aktualności Lista aktualności

Klauzula informacyjna dotycząca ochrony danych osobowych w Nadleśnictwie Choczewo

INFORMACJE OD ADMINISTRATORA DANYCH

NA TEMAT PRZETWARZANIA PAŃSTWA DANYCH OSOBOWYCH

Podstawa prawna informacji: rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako: „RODO”).

ZAKRES INFORMACJI

INFORMACJA

1. Kto jest administratorem

Państwa danych osobowych?

Administratorem podanych danych osobowych jest Nadleśnictwo Choczewo, ul. Świerkowa 8, 84-210 Choczewo, tel.: 58 572 26 00, e-mail: choczewo@gdansk.lasy.gov.pl, zwane dalej Administratorem

2. W jaki sposób możecie

Państwo kontaktować się

z Administratorem w

sprawach związanych

z przetwarzaniem Państwa

danych osobowych?

W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych proszę kontaktować się z Pełnomocnikiem ds. Ochrony Danych Osobowych pod adresem e-mail: choczewo@gdansk.lasy.gov.pl

3. Jaki jest cel przetwarzania

Państwa danych osobowych

i podstawa prawna tego

przetwarzania?

Cel przetwarzania:

Podstawa prawna

przetwarzania:

Wykonanie przez Administratora umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia przez Administratora działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (dotyczy umów zawieranych przez Administratora,  m.in. z klientami, dostawcami, podwykonawcami).

Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO

Wypełnienie obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, w szczególności wynikających z przepisów prawa podatkowego oraz ustawy o rachunkowości, a także innych
np. ustawy o lasach

Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO

Realizacja celów wynikających z prawnie

uzasadnionych interesów realizowanych przez

Administratora, w szczególności, gdy przetwarzanie Państwa danych osobowych jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, lub podjęcia kontaktu z Państwem celem udzielenia informacji.

Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO

Przetwarzanie danych odbywa się w jednym lub

większej liczbie celów za Państwa zgodą.

Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO

4. Skąd Administrator

    pozyskuje Państwa dane

    osobowe?

Dane osobowe pozyskujemy przede wszystkim bezpośrednio od Państwa,
a w innych przypadkach, gdy przetwarzamy dane, które nie zostały nam przez Państwa podane, źródłem ich pochodzenia mogą być w szczególności:

● podmioty, w których są Państwo zatrudnieni lub które Państwo reprezentują;

● treści umów zawartych pomiędzy Administratorem a ww. podmiotami;

● Internet (w szczególności: wyszukiwarka CEiDG oraz KRS, strony

internetowe, na których zostały umieszczone Państwa dane osobowe).

5. Komu Administrator

przekazuje Państwa dane

    osobowe?

Państwa dane osobowe mogą zostać ujawnione podmiotom, z których usług korzysta Administrator, w tym w szczególności podmiotom świadczącym usługi audytorskie, kancelariom prawnym, dostawcom systemów oraz usług IT, podmiotom świadczącym usługi marketingowe, transportowe, spedycyjne, kurierskie, Poczcie Polskiej,

podwykonawcom Administrator, a ponadto kontrahentom, w tym klientom Administratora i w ramach jednostek organizacyjnych innych podmiotów w strukturze

Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe. Możemy też zostać zobowiązani do przekazania Państwa danych osobowych właściwym organom lub osobom trzecim, jeśli ich żądanie udzielenia takich informacji będzie miało swoją podstawę prawną.

6. Czy dane osobowe są lub

będą przekazywane poza

obszar UE lub EOG?

Państwa dane osobowe nie są i nie będą przekazywane poza obszar Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego (tzn. poza obszar UE oraz obszar Norwegii, Islandii oraz Liechtensteinu).

7. Przez jaki okres będą

przechowywane Państwa

dane osobowe?

Państwa dane osobowe będą przechowywane przez następujący okres:

1) do czasu upływu terminów przedawnienia roszczeń związanych z umową, z którą związane jest przetwarzanie przez Administratora Państwa danych osobowych;

2) do czasu upływu terminów, w których Administrator jest prawnie zobowiązany do przetwarzania Państwa danych osobowych (np. na potrzeby rachunkowości oraz dla celów podatkowych – 5 lat liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym upływał termin zapłaty podatku);

3) do czasu wniesienia przez Państwa sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych w celach marketingu bezpośredniego Administratora;

4) do czasu zrealizowania prawnie uzasadnionych interesów Administratora danych;

5) do czasu cofnięcia przez Państwa zgody na przetwarzanie danych osobowych, w sytuacji, gdy podstawą przetwarzania danych jest Państwa zgoda.

8. Jakie prawa przysługują

Państwu w związku z

przetwarzaniem Państwa

danych osobowych?

Przysługują Państwu następujące prawa związane z przetwarzaniem Państwa danych osobowych:

1) prawo do potwierdzenia przetwarzania Państwa danych osobowych;

2) prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych, przy czym cofnięcie takie może być dokonane w każdym czasie, ale pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego Administrator dokonał na podstawie zgody udzielonej przed jej cofnięciem);

3) prawo dostępu do Państwa danych osobowych;

4) prawo żądania sprostowania Państwa danych osobowych;

5) prawo żądania usunięcia Państwa danych osobowych (“prawo do bycia zapomnianym”);

6) prawo żądania ograniczenia przetwarzania Państwa danych osobowych;

7) prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych ze względu na Państwa szczególną sytuację – w przypadkach, kiedy przetwarzamy Państwa dane na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu;

8) prawo do przenoszenia Państwa danych osobowych, tj. prawo otrzymania od Administratora Państwa danych osobowych,
w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie informatycznym nadającym się do odczytu maszynowego.

Aby skorzystać z powyższych praw, prosimy Państwa o kontakt z Administratorem

9. Czy macie Państwo prawo

wniesienia skargi do organu

nadzorczego?

Macie Państwo prawo do wniesienia skargi na nasze działania lub zaniechania w zakresie przetwarzania Państwa danych osobowych do organu nadzorczego, jakim jest dla nas od dnia 25 maja 2018 r. Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

10. Czy podanie danych

osobowych jest wymogiem

ustawowym lub

warunkiem dokonania/

przygotowania czynności?

Korzystanie z usług Administratora, w tym zawarcie umowy w zakresie jego działalności jest w pełni dobrowolne, jednakże Administrator jest zobowiązany do realizacji umowy i prowadzenia dokumentacji w sposób określony przepisami prawa, w tym z wykorzystaniem Państwa danych osobowych. Ponadto, na Administratorze ciąży obowiązek prawny przetwarzania Państwa danych, np. dla celów podatkowych
i rachunkowych, co oznacza, że w takich przypadkach podanie przez Państwa danych jest obowiązkiem ustawowym.

11. Jakie są dla Państwa

konsekwencje niepodania

danych osobowych?

Niepodanie przez Państwa danych osobowych może skutkować odmową dokonania lub przygotowania przez Administratora czynności z uwagi na brak możliwości jej wykonania (np. brak możliwości kontaktu z Państwem mimo złożonego zapytania, brak możliwości wykonania usługi na Państwa rzecz lub zrealizowania innej

umowy). Ze względów rachunkowych lub podatkowych niepodanie przez Państwa danych może skutkować, np. niemożnością wystawienia przez Administratora faktury lub innego dokumentu księgowego na Państwa rzecz.

12. Czy stosowane jest

zautomatyzowane

podejmowanie decyzji, w

tym profilowanie?

Administrator nie stosuje zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.